2012. október 18., csütörtök

Fejtörő


Néha azzal szórakozom, hogy - amint azt egy korábbi bejegyzésemben már említettem - tréfából el-elküldözgetek novellákat a "hivatalos irodalom" folyóiratainak, s elszórakozom rajta, hogy miféle kifogásokkal utasítanak el. Hivatalos irodalom a mai Magyarországon természetesen ballib irodalmat jelent, és az "irodalmi lapok" nem mások, mint tárhelyei a mosléknak, tehetségtelenségnek, alpáriságnak, olvashatatlan öncélú önmegvalósításnak. Legutóbb a Hévíz c. kis lapocskával futottam egy kört, akik - mulatságomat elrontva - nem indokolták a döntést (természetesen nem hozzák le), csak közölték, hogy a rovatvezető nem akarja.

Rákerestem az illetőre a neten (valami Cserna Szabó nevezetű), és találtam is róla képet. Nézegettem, nézegettem, de nem tudtam rájönni, hogy miért zavarhatja egy ilyen fickót egy nemzeti érzelmű, keresztény szerző elbeszélése? Még most is töröm rajta a fejem...