2013. október 21., hétfő

Harmadik nem

 
Heyer Artúr (1872-1931) festménye

„Novembertől a német szülők meghatározatlan neműként is anyakönyveztethetik újszülött gyermeküket. Ez az első ilyen törvény Európában”. Gondolom a hírrel nem csak én találkoztam az interneten, és nem csak én fogtam a fejem.
Gondoljunk bele: harmadik nem. Nem hogy a középkorban, az anyám gyerekkorában diliházba vitték volna, aki ilyen törvényjavaslattal áll elő. Nem börtönbe. Bolondokházába.

Most meg már nem is hat annyira vadnak, mert már előtte is történt sok lépés, amivel a határokat feszegetik és tolják arrébb. Mert a haladás nem mondja ki nyíltan sosem, amit akar. Lépésenként valósítja meg céljait, mint a mesében, amikor a farkas először csak az egyik lábát teszi be az ajtón, majd a másikat, aztán a harmadikat.
Persze most már azt sem lehet kimondani, hogy bolond, mert sérti a másságát. Régen nevén nevezték: „Hülyék intézete”. Ez volt kifüggesztve a kapu fölött.
Bár régen nem a harmadik nem számított elmebajnak, hanem az is, ha valaki a két – Isten által teremtett - nemet össze akarta volna mosni, vagy jellegüket felcserélni. Az emancipáció voltaképp nem más, mint a nemek összemosása, karakteres jellegük felcserélése, határainak szétoldása.

Előttem a kép, ahogy reggel, öltözködés közben a férj arrébb túrja a feleségét a tükör elől, elkéri a sminkkészletét, a fizetését nem elissza, hanem "rucikra" költi, és kétpercenként várja a megerősítést, hogy "Ugye, szép vagyok?". A nő minden bizonnyal férfiatlannak tartaná párját, s ha megkérdezné a férfi, hogy miért, zavartan kinyögné: Azért, mert úgy viselkedsz, mint én. Úgy viselkedsz, mint egy nő. Egy normális férfi ezért érzi betegesnek, ha egy nő vezérkedni akar, és férfiként viselkedik.

Rájöttem, az emberek azért szeretnek cicás, nyuszis videókat nézni, mert nem csak "cuki", hanem mert természetes. Az ember az állatoktól hasra esik, ha az semmit nem csinál, csak ül, meg áll meg megy. Teszi, ami a dolga. Egymillióan is megnéznek egy nyuszit, aki csak ül és prüszköl.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése