(Viski János 1891-1961) festménye)
Sosem tulajdonítottam jelentőséget annak, hogy mai legyen egy adott sajtótermék. Mindig úgy gondoltam, hogy ha valami szenzációs esemény történik a világban, úgyis fülébe jut az embernek, ami meg nem bír egy napot várni az elavulással, hát az nem is érdemes arra, hogy az ember koptassa miatta a szemét. Mindezt azért írom le elöljáróban, mert előre is elnézést kérek az olvasótól, amiért nem mai hír mozgatta meg a fantáziámat.
Olvasom a pár hetes újságban,
hogy a magyar hagyományőrző huszárok nagy bajba kerültek Svédországban,
mert nem akarták elhinni, hogy a nyugati ember teljesen életképtelen.
Nem, a hír természetesen nem így jelent meg a különféle nyomtatott és
elektronikus portálokon, de a lényege ez volt. Hogy az avatatlanok is
képben legyenek, idézem a pontos forrást: „Magyar huszárokat
tartóztattak le állatkínzásért Svédországban, Amal városában – írja a
svéd Nyheter24. A helyi rendőrök nem akartak hinni a fülüknek, amikor
azzal riasztották őket, hogy három 1600-as évekbeli viseletbe öltözött
huszár jelent meg a város határában, riasztóan rossz állapotban lévő
lovakkal. A huszárruha mögött két magyar férfi és egy nő volt, akik a
magyar hadsereg PR-akcióját hajtották végre, lovakkal utaztak egészen
odáig, a terv pedig az lett volna, hogy Finnországon és a Baltikumon
keresztül hazajönnek. A lovak a hosszú úton teljesen lesoványodtak,
patáik elkoptak, hólyagosak lettek. A helyszínre érkező állatorvos
szerint legalább két hónapig pihenniük kell.” A magyar fél persze
kikérte magának, és mivel itt, Közép-Európában még van némi maradéka a
normalitásnak, Hende Csaba honvédelmi miniszter röviden így reagált a
sajtó érdeklődésére: „Hülyeség az egész, csak nem képzeli, hogy a magyar
huszár a saját lovát kínozza?”
Igen. Mi nem képzeljük. Ott, a
fejlettség földjén ellenben igen. Ott nem az élet számít, hanem az
úgynevezett „jogok”. Amelyek megilletnek bárkit. Bárkit, aki valamilyen
szempontból a régi, reakciós, haladásmentes kor szerinti hierarchiában
alul van. Másképp ezt nemigen lehet értelmezni. Tehát a nőnek jogai
vannak a férfi rovására, a gyereknek a felnőtt nő rovására, az állatnak
az ember rovására. A ló jogai. És az ombudsman hajában a tetűnek
vannak-e jogai? – engem ez érdekel elsősorban.
Azt is mondja az
ombudsman, hogy a ló „soványnak tűnt”. Jó, mucsai szellemben halkan
érdeklődnék, és mi lenne, ha az az elnyomott ló szekeret húzna? Mert
abban is le lehet fogyni. Az már állatkínzás? És, gondolom, ostort se
lehet alkalmazni, mert az meg nem demokratikus.
Majd halkan azt kell
mondani: Ló úr, szíveskedjen indulni! Akarom mondani, dehogyis. Az úr,
az hímnemet jelöl. S ki tudja, ő minek vallja magát? Majd ő eldönti, ha
felnő. Meg ha majd végre értjük az állatok nyelvét. Addig is
feltételezzük az ellenkezőjét annak, ami első ránézésre adja magát,
akkor a kirekesztés és a szélsőség kizárt.
Megjegyzem, ennek az
egész „állati jogok” hisztériának a mozgatórugója holmi végsőkig túlzott
és rosszul értelmezett vegetarianizmus. Extrém buddhizmus valójában,
vallás, buddhista tudat nélkül. Bár, ha belegondolunk, voltaképp miért
szenvedjen a karalábé?
Tehát összegezzük még egyszer, mi is
történt jelen esetben: a politikailag korrekt utópiában az embertől
elveszik a jogos tulajdonát, vagyontárgyát, és korlátozzák a mozgásában,
mert a lónak jogai vannak.
Egy másik hír: „Az USA igazságügyi
minisztériuma pert indított egy texasi város rendőrsége ellen, mert az a
felvételi teszteken fizikai felméréseket végeztetett a
jelentkezőkkel.” Igen kérem, ez nem vicc. Az adott város rendőrsége nem
végeztethet állóképességi vagy erőnléti teszteket, hiszen az „a
férfiaknak kedvez” a nőkkel szemben, tehát diszkriminatív. Az
igazságügyi minisztérium a helyzet orvoslására azt javasolja, hogy
„vegyenek fel utólag nőket a fizikai teszteken megbukottak közül, akik
kapjanak visszamenőlegesen fizetést és előléptetéseket”.
Én
ellenben úgy érzem, ez még kevés. Egyszersmind kötelezni kell a
bűnözőket is, ha nőnemű rendőr üldözi őket – a jogszabály által
rögzített arányban –, akkor lassabban meneküljenek. Nőnemű
bűnelkövetőket üldöző férfi rendőr esetében ugyanez a helyzet, de itt
azonnal felmerül a molesztálás „tényálladéka” is.
A liberalizmus nem más, mint az élet felszámolása.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése